Khamis, 9 Mei 2013

Dont Be Utusan

Suasana menunjukkan hujan semakin lebat. Gua terus ke susur kanan parkir bangunan deretan kedai. Membiarkan motor semakin membasah gua berdiri menikmati hujan yang turunnya semakin banyak.

" Wah, hujan bagus kasi sejuk sikit" pelat wanita cina di belakang aku

"Sekarang teruk suratkhabar aaa" dia memulakan isu dan berlanjutan kepada perihal pilihanraya, rasis dan banyak isu. Aku mendengar pendapatnya dan sedikit sebanyak aku memberi juga pendapat aku.

"Orang mau pilih wakil yang boleh buat kerja, bukan parti lor...."

"Wa terus terang cakap aaa, itu parti yang ini macam menang mesti banyak baik, banyak bagus.jaga orang " perempuan cina menunjukkan simbol bulat dengan tangan. Gua memahamkan dengan senyum je dan gua tanya dia kenapa.

"U punya agama bagus apa, suluh buat baik semua olang tak kira sapa" antara jawapannya yang gua boleh tangkap selebihnya bunyi hujan semakin lebat.

" U itu macam punya pilih ka?" perempuan cina menunjukkan simbol bulat sekali lagi dengan tangan.

Gua senyum dan jawab undi rahsia. Kalau betul apa dia cakap. Gua bangga dengan Islam yang semakin diterima, bukan soal parti.

dan penghujung zaman akhir

1 ulasan: